Liity Edistyspuolueen jäseneksi ja tue toimintaamme!
Lue lisää ...

Edistyspuolue – Vapaus valita

Demokratiauskovaisten fasismi

Keskustelua Edistyspuolueen politiikasta, ideologiasta ja kannoista.

Demokratiauskovaisten fasismi

ViestiKirjoittaja morko » 29.10.2012, 11:16

Aamulehti on haastetellut julkkiksia ja selvittänyt miksi nämä äänestävät.
Peter Vesterbacka
- "Äänestän, koska ihmisillä, jotka eivät käy äänestämässä, ei ole mitään oikeutta valittaa asioista"

Demokratia-fasistien lempilause. Jos et äänestä, ei voi valittaa. Väite on mielivaltainen ja fasistinen, sillä enemmistön diktatuuri ei saa tappaa, ryöstää, raiskata ja kiduttaa kansalaisia siitä huolimatta, että nämä eivät äänestäneet.

Hjallis Harkimo
- "Äänestäminen on ainoa tapa vaikuttaa"

Mielenkiintoinen näkökulma Hjallikselta. Jos äänestäminen on ainoa tapa vaikuttaa, miksi Hjallis itse on lahjoittanut runsaasti rahaa hyväntekeväisyyteen? Syynä ei siis selvästikkään ole ollut heikko-osaisten tilaan vaikuttaminen (Koska Hjallis itse sanoo ettei siihen voi vaikuttaa), joten syy lienee jossain muualla, kuten imagon kiillottamisessa?

----------------------
Demokratiauskovaisten argumentit äänestämisestä ovat siis hyvin usein fasistisia, ja sisältävät runsaasti itsepetosta (kuten Hjalliksella).

Itse en äänestänyt eilisissä kunnallisvaaleissa, koska uskon että minä itse olen paras ihminen päättämään omien rahojeni käytöstä. En myöskään usko minkäänsortin diktatuureihin, en edes silloin kun kyseessä on enemmistön diktatuuri.
En äänestänyt myöskään siksi, koska äänestäminen ei ole tapa vaikuttaa. Henkilökohtaiseen elämääni on suuresti vaikuttanut älypuhelimien ja tietokonepelien kehitys (Vietän paljon aikaa näiden parissa) sekä elämänkumppanin löytyminen. Yhtään näistä saavutuksista en saanut äänestämällä, vaan esimerkiksi älypuhelimeni kehitettiin Koreassa Samsungin tuotekehittely-osastolla.
Viimeksi muokannut morko päivämäärä 29.10.2012, 11:39, muokattu yhteensä 1 kerran
morko

Re: Demokratia-uskovaisten fasismi

ViestiKirjoittaja morko » 29.10.2012, 11:23

Koska äänestäminen ei ole tapa vaikuttaa, listaan tähän joitain keinoja, jotka ovat tapoja vaikuttaa:
- Oma käytös. Oma käytös on tapa vaikuttaa. Kun olet ystävällinen lähimmäisillesi, he ovat ystävällisiä takaisin. Jos käyttäydyt huonosti, vaikutat omaan elämääsi negatiivisesti koska vastineeksi sinua kohtaan käyttäydytään huonosti. Omalla käytöksellä on siis huomattava vaikutus henkilökohtaiseen elämääsi.
- Kuluttaminen. Ostosvalinnat ovat todellista demokratiaa. Joka kerta kun ostat jotain, äänestät hyödykkeen tuotantotavan ja jakeluketjun puolesta sellaista hyödykettä vastaan, jota et osta. Saat äänestää niin monta kertaa päivässä kuin viitsit, eikä sinun tarvitse odottaa seuraavaa vaalivuotta korjataksesi huonon äänestyspäätöksen.
- Palkkatyö/Yrittäminen. Hyödykkeen tai palvelun tuottaminen on tapa vaikuttaa. Hammaslääkäriyrittäjä lopettaa kiduttavan hammassäryn potilaalta tehden siitä näin onnellisemman, mäkkärin kassalla oleva työntekijä mahdollistaa ravinnonsaannin monelle nälkäiselle tehden heistä tyytyväisiä, autokorjaaja korjaa autosi jotta sinä voit viedä perheesi lomalle. Palkkatyöläisten ja yrittäjien vaikutus miljoonien ihmisten elämään on suunnaton.
morko

Re: Demokratiauskovaisten fasismi

ViestiKirjoittaja morko » 29.10.2012, 21:10

Mieleeni tuli vielä yksi vaikuttamisen muoto:
- Opettaminen. Opettamalla, kouluttamalla ja neuvomalla voit vaikuttaa ihmisiin ympärilläsi. KKO päätti tänään että operaattoreiden täytyy jatkaa piratebay-verkkosivun sensurointia. Sensuurin voi kuitenkin kiertää TOR-ohjelmalla. Opettele TOR-ohjelman käyttö, ja opeta se lähimmäisellesi. Demokratian kautta et saa ikinä vaikutettua niin, että sensuuri loppuisi, mutta opettamalla ihmisille teknologiaa, lopetat sensuroinnin ihmisten henkilökohtaisella tasolla.
morko

Paluu Politiikka